>Mini Önlük Yapımı

>
Yaklaşık 2 sene önce nette dolaşırken bir şeker önlük gördüm çok şeker bi bebiş üzerinde. Hemen kaydettim ( şu an bulamıyorum ama bulacağım ) ve bi gün bundan dikeceğim dedim. İşte o gün geldi…

Malzemeler:
Düz renkli kumaş,
Desenli kumaş,
Düz renkli kumaşa uygun ip ,
Dikiş makinesi🙂

1. Önce Avustralya’daki minik tontoşum Zeynomun ölçülerini annesine aldırttım, boyundan dize, boyundan bele, bel komlple ve göğüs ( bir kol altından diğerine ) şeklinde. Ölçüleri bi gazete yaprağına geçirdim, fırfırda yapacağımdan kalıbın etek kısmından fırfırı kaç cm yapacaksam o kadar pay kestim. ( aslında kalıp kesiminide anlatıp-resimleyip yayımlarsam daha anlaşılır olacak ). Düz renkli kumaşımı 2’ye katladım ve toplu iğne ile bi kaç yerinden kaymaması için iğneledim. Sonra kalıbı kumaşa iğneledim ve yarım cm dikiş payı vererek kestim. İki parçamız oldu…

Desenli kumaştan 7 cm kadar fırfır için kesip önce makinede bir ucunu kıvırma ayağı iile kıvırarak diktim. Kıvırma ayağı olmayanlar, elde büküp iğneleyip teğellesin ve ütülesinler sonra makinede diksinler. Bir kenarı bükerek diktiğim fırfırın diğer kenarını ise makinede büzerek diketim. Bunu yapmak içinde makinennin yukardan gelen iplik ayarını belli ölçüde ( büzme gerçekleşene kadar, çok kısmayın dikmez ) kısıp dikişi yaptım. Makineden alırken ipliğini uzunca bıraktım ki ölçümüze göre ayarlayabileyim. Elde de teğelle büzgü yapıp ( ölçüye göre ayarlayıp ) sonra makinede düz dikişde yapılabilinir…

6

Düz renkli kumaşın yüzü üste bakacak şekilde yerleştirdim, fırfırında düz yüzü altta kalacak şekilde ( yani düz renli kumaşla desenli kumaşın yüzü yüze gelecek )düz renkli kumaşın -şuna sarı kumaş diyelim yaaa çok zor oluyo öyle uzunca yazması her seferde üff :P- sarı kumaşın yuvarlak kısmının başladığı yerden -hem ölçerek- iğnelerle tutturdum. Bu arada fırfırın büktüğümüz kısmı şekildeki gibi içte olacak. Bu aşama bitince isteyen teğelleyebilir, mesela Havva😛

Teğellemeden dikebilenlerse iğneli iken dikip kenarlarının akmaması için de overlok geçebilirler, mesela ben😛

Sarı kumaştan 2 parça kesmiştik ya şimdi 2. parçayı yerleştirmek için fırfırları içe katlı şekilde iken düz yüzü altta kalacak şekilde yerleştirip yarım cm dikiş payından diktim. Resimdeki gibi üskısmı dikmeyinki önlüğü çevirebilelim…

Çevirip şöyle bi elle ütüleyelim. İsteyen ütü ile de ütüleyebilir, ben sonradan öyle yapmıştım galiba…

Önlüğü çevirdiğimiz üst kısmın dikiş payını içe bükerek ütüledim ve boyun bağcıklarını yerleştirerek diktim.

Fırfırı dikerken yerleştirmem gereken bel bağcığını tekrar sökmekten üşenerekten gizlice olması gereken yerden diktim🙂

Sıra geldi ceplereee. Kendim çizerek çıkarttığım kalıbı desenli kumaşa yerleştirim. Ceplerin düz üst kısımlarına 2cm, U şeklindeki kısma ise yarım cm dikiş payı vererek kestim. Önce 2 cm pay verdiğim kısmı 1 cm katladım ütüledim sonra aynı yeri 1 cm daha kataladım. Ve şekildeki gibi üst kısmı diktim. Sonra U şeklindeki kısma verdiğim yarım cm dikiş payını içe kıvırdım ve ütüledim…

Önlüğün üzerine yerleştirdim. Çok düz oldu değilmi?

Azcık üst taraftan dışa doğru eğelim. İğneleyelim ve U ksmını dikelim…

İşte bittiiii…

Bu arada hareketli çiçeği anlatmamışım, en kısazamanda hazırlamaya çalışacağım…

Bu yazı Dikiş içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

>Mini Önlük Yapımı için 5 cevap

  1. mine dedi ki:

    >ne kadar güzel anlatmıssınız yaaa:) teşekkür ederim paylaşım için. harikasınız.

  2. edaca30 dedi ki:

    >ellerın dert gormesın paylasım ıcın cok teskkurler bende yapmak ıcın calıcam ıznın le :))

  3. ReNgArEnK dedi ki:

    >mine : ben teşekkür ederim beğenmene sevindim…eda : teşekkür ederim, çalabilirsin🙂

  4. Yelda dedi ki:

    >Bayıldım bayıldımÇok şık bu önlüklerEllerine sağlık

  5. Joana dedi ki:

    >Merhaba! Harika çalışma ve hoş kadar. Joana

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s