>Hediye Kutusu Yapımı

>
Şimdide origami e mi merak saldın diyenler vardır, bilhassa beni tanıyanlar. Yok walla sadece küçük masum ve sevimli minik bi kutucuk başka bişey yok. Ama ilerde başka kutularda olabilir, kutu ama kağıttan çiçek uçak yada yaratık değil. Benim origamim sonuçta işe yarar ve kullanışlı bişey oluyor. Niyetim origami sanatı yapmak değil, zaten becerememde🙂 Kutu yapmak nereden geldi aklıma diyenlere cevabım; bu sıralar evdeki çekmecelere düzen getirme çabasındayımda ayakkabı kutularını yapışkan kağıt yada kumaşlarla kapladım bide bu sevimli kutulardan yapayım dedim. İnşallah benim sevdiğim kadar sizde seversiniz yapımını…

Yapımı için malzemeler:
İstediğiniz renkte karton,
İstediğiniz renkte kurdele ( ipek kurdele tavsiyem organzeden daha güzel duruyor ),
Maket bıçağı,
Yapıştırıcı,
Cetvel,
Resimlemek için bi foto makine,
Birde saat gecenin bi yarısı lazım🙂 yoksa güzel olmaz😛
Aman neyse tarife geçiyorum…

Renkli kartondan 22 x 22 cm bi kare çıkarttım, maket bıçağı ile. Beyaz kartondan da 21 x 21 cm bi kare çıkarttım.

Sonra bu kareleri tam ortalarından ikiye katladım.

Katladığım yerden açtım ve bu sefer diğer tarafı katladım.

Yine açtım, bu seferde köşelerden tam ortaya katlayıp zarf şekli oluşturdum. Kat yerlerini iyice belli ettim.

Hiç açmadan düz kenarı içe katladım.

Karşı kenarıda aynen yaptım.

Açtım ve katlamadığım diğer kenarlarıda aynen katladım.

En son katladığımı açıp zarf şekline geri döndüm, ancak kat izleri olan bi zarf şekli.

Köşelerden ortaya zarf gibi katladığımız bi köşeyi açtım sonra karşısındaki diğerinide.

Kulakçığın dibinden ( elimi tuttuğum yer, zaten kat izleri var ) içeri doğru katladım. Arkadan görünüşüde yardımcı olabilir belki.

Şekildeki gibi tutup kulakçığı içeri katladım.

Muntazam birşekilde içeri katladığım kulakçığı yerleştirdim.

Karşı köşeyi de aynen yaptım. İşte kutumun beyaz olan alt kısmı ve yeşil olan üst kısmı hazır, sıra geldi süslemeye.

Bu aşamaya kadar yapıştırıcı hiç kullanmadım. Sarı renkte kartondan 3 cm genişliğinde, 20 cm uzunluğunda bi şerit kestim. Uc kısmına yapıştırıcı sürerek kutunun içinden yapıştırdım. Kuruyunca hafif gerdirerek diğer tarafıda yapıştırdım.

Sıra gedi kurdeleye, kurdeleyi dilediğim uzunlukta 2 adet kestim. Birini bi tarafa birini diğer tarafa yapıştırdım. Bu kısımlar süsleme için, tamamen zevke kalmış. Başka bir şekilde de yapılabilir.

Kurdelemin fiyonkcuğunu attım ve bu süslü kapağı altı ile birleştirdim.

Ben varyaaa bunlardan onbin milyoncuk tane yapabilirim. Çok zevkli ve kolay. Siparişmi alsam ne :)))))

Bu yazı Evde Kendin Yap içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

>Hediye Kutusu Yapımı için 27 cevap

  1. NAZLICA dedi ki:

    >Nazlıcığım uzun süredir bana uğramıyordun, yorumunu alınca çok sevindim canım, umarım iyisindir. Kutu yapımını çok güzel anlatmışsın, elime karton alıp deneyeceğim sağol canım. Punch işi senin çok kolayca yapabileceğin birşey. Nur’un sitesinde çok güzel açıklamalar var, bir uğrarsan seni aydınlatabilir. Çok öptüm canım kendine iyi bak, sevgilerimle.

  2. pelin dedi ki:

    >nazlı ablacım herzmanki gibi çok güzel anlatmışsın,ben de deneyeceğim,uzun zamandır yoksun ortalarda,http://www.hanimelim.net teyim ugrarsan sewinirim…

  3. Anonymous dedi ki:

    >Merhabalar blogunuzu ilk ziyaret edisim tarif defterindeki bir yorumunuzun altindaki linkten geldim buraya;) bu zamana kadar hic denk gelmemisim ben blogunuza:( yayinladiklarinizin hepside yapilabilir sekilde cok guzel anatilmis ellerinize saglik bu karton kutuyu hemen denemek istiyorum:) artik siksik ugrayacagim size hem ogrenmek, hem de hevese gelip birseyler ortaya cikarmak icin;)Tuana

  4. >hoşgeldin TUANA :)beğenmene sevindim blogumu. Umarım söylediğin kadar faydalı olmuştur çünki istediğim bu🙂

  5. Anonymous dedi ki:

    >Çok güzel anlatmışsınız.Teşekkürler.

  6. hilal imrak dedi ki:

    >ellerinize sağlık, çok teşekkürler böyle bir bilgiyi paylaştığınız için, matbaacı olduğum halde hiç böyle bir şeye kalkışmamıştım, saat gecenin ikisi ve ben ikinci kutudayım kocaman sevgiler…hilal

  7. Tuncay dedi ki:

    >ben bile bu kutuyu yapmayı başardığıma göre fevkalede anlatmışsınız demektir teşekkürler elinize sağlık🙂

  8. >Bu blogunda benlikmiş hepsini gezdim bunu da takibe aldım canım sevgiler

  9. Anonymous dedi ki:

    >hersey cok guzel ama sadce suraı anlamadım zarf seklıne getırdıkten sonra duz kenarı katladım dıyorsunuz ya orası duz nasıl oluyo onu anlaırsanız cok sevınırım hersey ıcın tesekurler

  10. ReNgArEnK dedi ki:

    >sn: adsız aslında sadece kafanız karışmış. resme tıklayın büyük haline bakın. zarf şeklinde iken düz kenar yani kenardan içe şekildeki gibi bi katlayış yapın. eğer kağıt elinize alıp hep yapıp hem resme bakın daha kolay olacaktır. inşallah anlaşılır bi cvp olmuştur…

  11. Anonymous dedi ki:

    >daha buyuk kutularda yapilabilir mi ayni yontemle?mesela 50 cm lik.saglam olur mu acaba?

  12. ReNgArEnK dedi ki:

    >neden olmasın🙂

  13. Anonymous dedi ki:

    >çok zewkli bbnn yapımı yaaa…. =)

  14. Keyifli Hobiler dedi ki:

    >Bu kutuyu aklımın bir köşesine yazmıştım gelip gidip bakıyordum, hele şükür minik bir hediye kutusu lazım oldu da deneyeceğim🙂 Anlatım için teşekkür ederim a unutadan mutlaka gecenin biryarısı yapacağım kutuyu ki daha güzel olsun :DSevgiler.

  15. >çok güzel olmuş bu hediye kutusu mutlaka denicem.teşekkürler

  16. Anonymous dedi ki:

    >denedim harika oldu. origamiye gerçekten merak duyuyordum teşekkür ederim…

  17. >Harika bir fikir olmuş🙂 bunlardan çocukluğumda çok yapardım ama hediye paketi olacağı hiç aklıma gelmezdi .Biz büyüklü küçüklü yapar evcilik oynarken kullanırduk.

  18. cemtekci dedi ki:

    >ÇoK gÜzEl TaSaRıM öDeViM iÇiN bAnA çOk YaRdıMcI OlDu…

  19. cemtekci dedi ki:

    >ÇoK gÜzEl TaSaRıM öDeViM iÇiN bAnA çOk YaRdıMcI OlDu…

  20. efe_588 dedi ki:

    >Ya Ben Şu Kulak Katlama İşini Yapamıyorum Bi Yardımcı Olsanız

  21. Anonymous dedi ki:

    >valla cok ariyordum ogrencilerime is egtimi dersinde ne igretiyim diye dusunuyordum. saol😉

  22. >Çok tatlı olmuş ama bunlar :))

  23. betulunlifleri dedi ki:

    >süpersiniz! bende dehiye kutusu satın almak için bakıyodum netten, artık almama gerek kalmadı:)bunlardan renk renk yaparım.çok çok çok teşekkür ediyorum

  24. hobivakti dedi ki:

    >Merhaba,Saat gecenin 23:44 ü :)Bende sadece bir parçasını denedim ve yaptım. O kadar güzel anlatmışsınız ki, hiç zorlanmadım. :)Bloğuma yapılmış olan resimleri ekleyip yapılışı için bloğunuzun linkini vermeme müsaade edermisiniz acaba?Cevap verirseniz sevinirim.İyi geceler.

  25. ReNgArEnK dedi ki:

    >teşekkür ederim. ekbette yayımlayabilirsinz🙂

  26. >Ellerinize sağlık habi vaktiyle gördüm sitenizi harika olmuş

  27. 'Berrin' dedi ki:

    >bugun kızımla yaptık ve hala süslemelerıyle mesguluz :)cokk keyıflıydı cok tesekkurler..yakın zamanda bloguma ekleyecegım şirin kutucuklarımızı🙂

Bir Cevap Yazın

